Klättring Norra Jämtland

Hej hopp

Tänkte dra upp till Norra Jämtland, runt Gäddede, Jorm, Stora Blåsjön mm till sommaren.

Är det någon här som vet med sig om några fina flerlängdersrepturer i de trakterna? Annars kanske det mest är FA som gäller?

Mvh Kai

Korallgrottan, Sverige längsta grotta, ligger vid Stora Blåsjön. Det är en kalkstensgrotta så om du hittar några fina, överhängande Ceüse-liknande väggar intill får du gärna bulta upp lite goa pumpleder där! Även kalkstensbouldering hade känts som ett trevligt, exotiskt tillskott.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
heh..

hmm bulta o bulta...nån pitong kan jag väl släpa med mig och lämna kvar men inte mer ;-) (se separat tråd om bultning)

För övrigt verkar det finnas en fin bergsida vid

Sielkentjakkstugan

strax öster om lillblåsjön.. (om man får tro lantmäteriet)

Jag drar liv i en gammal tråd.

Som guide i nämnda grotta kan jag meddela att bultning i naturreservatet endast får ske med tillstånd från Länsstyrelsen. Ett sådant tror jag är mycket osannolikt att lyckas få.

I övrigt undrar jag om det finns ny info om klättring i området? Sielken är ett fint berg, men jag vet inte hur stenen är.

Tjoflöjt!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips