Klättring i Växjö

Jag undrar om nån vet om klätterväggen på Idrottshuset i Växjö är nåt att ha?

Har hört att det inte ska vara nå vidare samtidigt som jag hört att det klättrar en del erfarna klättrare där.. Jag själv har inte klättrat så mycket men funderar ändå på om det kännas lönt då väggarna bara är 5,5m..

(såg att det står klippa men hitta ingen rubrik med inomhusklättring..)

Mvh ulriiika

Hej Ulrika!

Jag har aldrig varit på någon annan inomhusvägg än den på Idrottshuset så jag kan tyvärr inte göra nån bra jämförelse själv men jag misstänker att man kan tycka att den är något begränsad om man är van vid något annat!

Däremot så tycker jag att det är himla trevligt som social verksamhet och jag vill nog påstå att jag lyckats bli en något bättre klättrare där trots dess begränsning. Vill du komma dit och testa brukar det vara lite folk där framförallt på måndagar efter 19 och onsdagar efter 18.

Mvh Mikael

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips