Klättring i Växjö

Jag undrar om nån vet om klätterväggen på Idrottshuset i Växjö är nåt att ha?

Har hört att det inte ska vara nå vidare samtidigt som jag hört att det klättrar en del erfarna klättrare där.. Jag själv har inte klättrat så mycket men funderar ändå på om det kännas lönt då väggarna bara är 5,5m..

(såg att det står klippa men hitta ingen rubrik med inomhusklättring..)

Mvh ulriiika

Hej Ulrika!

Jag har aldrig varit på någon annan inomhusvägg än den på Idrottshuset så jag kan tyvärr inte göra nån bra jämförelse själv men jag misstänker att man kan tycka att den är något begränsad om man är van vid något annat!

Däremot så tycker jag att det är himla trevligt som social verksamhet och jag vill nog påstå att jag lyckats bli en något bättre klättrare där trots dess begränsning. Vill du komma dit och testa brukar det vara lite folk där framförallt på måndagar efter 19 och onsdagar efter 18.

Mvh Mikael

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips