Klättring i södra Frankrike

Tjena! Är nere på franska sydkusten några månader under vintern för att cykla. På vilodagarna tänkte jag ägna mig åt klättring och då i första hand bouldring. Någon som känner till någon klätteraffär i närheten av Antibes eller Nice? Kanske någon klätterklubb eller firma som arrangerar kurser?

Tack på förhand - Sara

Marseille eller Verdon (?)

UCPA har sina klätterkurser vid Sormiou samt Grand canyon de Verdun ... vet inte hur det är med klätterbutiker där, men fin klättring finns det!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Klätteraffär i Nice

Den definitiva klätteraffären i Nice heter Alticoop (http://www.alticoop.com/). Kolla webplatsen så hittar du butiken. Rue Caroline syns inte på de flesta gratiskartor. Att få bilen parkerad (lagligt) vid affären kan vara svårt. Decathlon vid motorvägen i Antibes har också klättergrejor. Urvalet är inget att hänga i julgranen.

Okej! Stort tack för hjälpen! Måste säga att Decathlon är helt ok annars, köpte en kritpåse där igår... Deras eget märke Quetchua är extremt prisvärt. Har letat efter Alticoop utan att finna det, nu vet jag. Super! Bra länkar också, bussigt.

Ha det fint och klättra lugnt! - Sara

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips