Klättring i södra Frankrike

Tjena! Är nere på franska sydkusten några månader under vintern för att cykla. På vilodagarna tänkte jag ägna mig åt klättring och då i första hand bouldring. Någon som känner till någon klätteraffär i närheten av Antibes eller Nice? Kanske någon klätterklubb eller firma som arrangerar kurser?

Tack på förhand - Sara

Marseille eller Verdon (?)

UCPA har sina klätterkurser vid Sormiou samt Grand canyon de Verdun ... vet inte hur det är med klätterbutiker där, men fin klättring finns det!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Klätteraffär i Nice

Den definitiva klätteraffären i Nice heter Alticoop (http://www.alticoop.com/). Kolla webplatsen så hittar du butiken. Rue Caroline syns inte på de flesta gratiskartor. Att få bilen parkerad (lagligt) vid affären kan vara svårt. Decathlon vid motorvägen i Antibes har också klättergrejor. Urvalet är inget att hänga i julgranen.

Okej! Stort tack för hjälpen! Måste säga att Decathlon är helt ok annars, köpte en kritpåse där igår... Deras eget märke Quetchua är extremt prisvärt. Har letat efter Alticoop utan att finna det, nu vet jag. Super! Bra länkar också, bussigt.

Ha det fint och klättra lugnt! - Sara

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips