Klättring i Krabi-Thailand

Ska åka runt i Asien till hösten ett par månader. Rai-ley beach (eller hur det nu stavas) i Krabi har man ju hört en hel del om, så det blir nog ett av stoppen.

Är däremot inte så sugen på att släpa runt en massa tunga klätterprylar. Tänkte bara ta med sele och skor och undrar då om det finns något seriöst ställe att hyra rep och karbiner som man vågar lita på. Har hört talas om att de ordnas kurser och liknande där, så det borde ju inte vara helt omöjligt, eller?

Min resekamrat är en nybörjare, så jag skulle vilja veta om det finns leder lättare än 5.

//Robin

Jag var där i december förra året med en kompis och vi gjorde som du tänkt, tog med sele och skor sen hyrde vi resten.

Det finns flera ställen att hyra utrustning på vi hyrde på Cliffman och det kändes ganska seriöst även om det aldrig går att lita helt på hyrd utrustning. De frågade tex ingenting om utrustningen när vi lämnade tillbaka den.

När det gäller grader så finns det ett fåtal leder av grad 4 och ganska många grad 5, gå till 123-wall där finns ett antal bra nybörjarleder.

Ha de bra därnere

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
KUL!!!

Hoppas det ramlar in många svar här, jag och Buda skall ner till bla Thailand i sep/okt och funderar oxå på klättring i Krabi. Har alltså inget att tillföra, bara lika nyfiken :)

J

Lyckos....

Hej din lyckos, jag var och klättrade i Raley i april, alldeles underbart!

Jag gick en klätter kurs för Kingclimbers. Jag fick ett gott intryck och klättrade för en mycket duktig instruktör som heter Su. Dem kan jag varmt rekommendera!

Trevlig resa
Lizett

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips