Klättring i Krabi-Thailand

Ska åka runt i Asien till hösten ett par månader. Rai-ley beach (eller hur det nu stavas) i Krabi har man ju hört en hel del om, så det blir nog ett av stoppen.

Är däremot inte så sugen på att släpa runt en massa tunga klätterprylar. Tänkte bara ta med sele och skor och undrar då om det finns något seriöst ställe att hyra rep och karbiner som man vågar lita på. Har hört talas om att de ordnas kurser och liknande där, så det borde ju inte vara helt omöjligt, eller?

Min resekamrat är en nybörjare, så jag skulle vilja veta om det finns leder lättare än 5.

//Robin

Jag var där i december förra året med en kompis och vi gjorde som du tänkt, tog med sele och skor sen hyrde vi resten.

Det finns flera ställen att hyra utrustning på vi hyrde på Cliffman och det kändes ganska seriöst även om det aldrig går att lita helt på hyrd utrustning. De frågade tex ingenting om utrustningen när vi lämnade tillbaka den.

När det gäller grader så finns det ett fåtal leder av grad 4 och ganska många grad 5, gå till 123-wall där finns ett antal bra nybörjarleder.

Ha de bra därnere

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
KUL!!!

Hoppas det ramlar in många svar här, jag och Buda skall ner till bla Thailand i sep/okt och funderar oxå på klättring i Krabi. Har alltså inget att tillföra, bara lika nyfiken :)

J

Lyckos....

Hej din lyckos, jag var och klättrade i Raley i april, alldeles underbart!

Jag gick en klätter kurs för Kingclimbers. Jag fick ett gott intryck och klättrade för en mycket duktig instruktör som heter Su. Dem kan jag varmt rekommendera!

Trevlig resa
Lizett

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips