• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Klättring i Åre

Då jag antagligen kommer flytta till Åre efter Juni tänkte jag se om någon vet klättersituationen där?
Finns det många klätterleder runtom åre?
Finns det någon klätterklubb?
Finns det något klättergym?
Och sen kommer jag också söka efter en klätterkompis där :)

Hej,

jodå det finns en klätterklubb i Åre.

Kolla in på arekk.se

Det finns massor av klättring runt omkring Åre, dock krävs det att man har bil och inte är rädd för att ibland gå eller köra nån timme/ar.

Vi har tillgång till förstaklassig, trad-sport-alpin-is-aid i närområdet. (dels tack vare närheten till Norge)
Storväggsturer finns tex i Romsdalen och Eresfjord 4-5 timmar bort.

Klubbmedlemmar samlas mest kring klätterväggen i Undersåker, men det kan vara rätt svårt att hitta de riktigt aktiva klättrarna som far omkring lite överallt...

Peace

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
När jag läste ditt svar lättade en sten från klätterhjärtat!
Nu kan jag flytta med tjejen till Åre utan någon eftertanke och säkerligen utvecklas!
Jag kan redan annonsera att jag kommer leta efter en klätterkompis men det är ju först om några månader. Ska bli spännande att utforska Åres berg!

Hej!

Jag har också flyttat till Åre och letar efter en klätterkompis. Jag har bil och all utrustning som behövs så det är bara att höra av dig, det vore kul!

Ha det bra!
RV

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips