Klätterresa till Medelhavet

Hej!

Sjukt sugen på att dra till medelhavet för lite klättring. Undrar om det är någon som kan tippsa om reseföretag som anordnar resor nu i sommar?
Har tidigare varit iväg med UCPA till Sormiou. Riktigt bra, rekommenderas.
Nu tänkte jag i fall det finns några svenska företag.

/Johan

inte för att jag vet...

....och kan tipsa just om det...men på tal om att resa till klippor...så tycker jag att vi alla borde tänka på att göra det på miljöbästa sätt...messade med en utsidankille som skulle klättra i chamonix...och han köper tågluffarkort...tar tåget dit...utmärkt initiativ tycker jag...så...om alla söker på klippor som går att nå med tåg...att dra ihop ett gäng här på utsidan som åker tillsammans är också jätteskoj...är man fler behöver man kanske inte ta med någon guide...bara ett litet tips sådär..
kram och lycka till från anna

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips