Klättermusens nya stora ryggsäck?

När jag var in på Sportkompaniet här om dagen fick jag se ett produktblad från klättermusen med deras ersättare till mjölnern. Det verkar ha hent en hel del på bärsystemsidan och det sog lovande ut. Säcken ser ut att ha blivit mer långsmal (mer klättersäck).
MEst lovande verkar vara stt det finns en ramdel som sticker upp en del ovanför huvudet mot vilken övre delen av söcken kan fixeras, den annars vanligt förekommande bananformen har mjölnern ju bråttats med lite efter vad jag förstått.

Självfallet glömde jag memorera vikter, namn och andra data. Minns dock att den som tidigare kommer i tre storlekar.

Någon som vet någonting mer?

60; 75; resp 100l. Om jag minns helt korrekt ska den största väga ca 2.9kg, och listpris för minsta ca 4.500kr. På hyllorna i vår; inte riktigt säker på om jag hörde maj. Samma extra sidofickor som tidigare/Gungner.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Vad jag såg av ramen var mycket smart.

De två tidigare stängerna som gick i ett V går nu vidare upp och sitter ihop (dvs lite som en upp och nervänd slimmad droppform), längs dessa sitter två kuddar som ser ut att ska ligga bakom skuderbladen och kan glidas ner och upp (och därigonom även automatisk ihop och isär i förhållande till rygglängden). I toppen på kuddarna sitter axelremmarna.
Höftbältet minns jag inte så där borde det inte vara något stort nytt om jag inte missat det.

Säcken har tyvärr fått lite mer designade ögleinfästningar istället för de tidigare enklast möjliga påsydda hålbanden, om det är bättre funktionsmässigt kvarstår att upptäcka men det såg i mina ögon ut som mer design utan uppenbart funktionellt syfte.

Var har ni sett denna rygga? Finns det inte på nätet har det inte hänt! :)

Eller finns det hemliga sällskap som jobbar för att bevara km:s hemligheter?

Var har ni sett denna rygga? Finns det inte på nätet har det inte hänt! :)

Eller finns det hemliga sällskap som jobbar för att bevara km:s hemligheter?

Jag har inte sett nåt.

Bilagor

• image2.jpg
    image2.jpg
    60.3 KB · Visningar: 623

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips