Klättermusen Trym och Urd byxor

Har eller har haft ett par jackor

från Tierra i Ventile samt byxor i Ventile och en anorack i samma tyg. Slitage i ärmslut under ärmar och på slitageställen på byxorna. Har ett par Einride varav en har använts mycket under ett par år. Tycker att den hållit jämförelsevis bra. Framförallt så är den skön att ha på sig.

Thure

från Tierra i Ventile samt byxor i Ventile och en anorack i samma tyg. Slitage i ärmslut under ärmar och på slitageställen på byxorna. Har ett par Einride varav en har använts mycket under ett par år. Tycker att den hållit jämförelsevis bra. Framförallt så är den skön att ha på sig.

Thure

Ja, det ska man inte sticka under stol med. Min njal var helt klart suverän när det gäller passform och komfort.

Jag vill inte framstå som en klättermus-hater. Tycker bara man ska vara korrekt och nyanserad. Allt är inte så bra som deras egna säljmaterial vill få det att framstå. Tycker det är ganska vanligt att folk är kategoriska och omhuldande i sina recensioner av produkter, speciellt om det är dyra saker man köpt för egna pengar. Tycker man ska vänta något år innan man recenserar nåt.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Har en enride från första generationen. Den har bra passform, men började läcka ganska snabbt, så jag tycker inte att den är mer speciell än ngn annan jacka. Sen är vissa av klättermusens produkter överprisade.

Min Rimfaxe-anorak i EtaProof har syntetförstärkningar på underarmarna och jag tycker att den verkar hålla bra nu efter ett par år. Jag sliter inte hårt på annat än brallor. Håller mig upprätt och krälar inte på marken eller på klippor så den lär bli med mig länge.

Thure

Urd

Fick hem ett par Urd i går. Jättetrevlig byxa med skön passform. Byxar känns lite mer civiliserad. Sitter som ett par snygga jeans. Fick till och med tummen upp av frugan, och det är inte vanligt.

Materialet är samma som mina vimur och är mycket slitstarkt. Ända skillnaden är att vimur har förstärkningar på bak och knä(stretchtyg).

Ända negativa är att det inte finns någon möjlighet att justera benslutet.

Over and out

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips