• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Klätterkamrat i GBG

Hej

Jag är skåning som flyttade hit till GBG för ett år sedan och behöver en ny klätterkamrat. Jag har inte klättrat på två säsonger men ledde leder i 5:a registret innan. Antagligen är jag lite ringrostig nu men det kommer snabbt tillbaka hoppas jag. Jag gillar klippa och alpin klättring. Jag har varit två sommrar nere i Chamonix och klättrat också. Jag har komplett utrustning och söker någon som ligger på samma nivå som jag eller något bättre.

Hör av er på robban8@yahoo.se

Hallå där!
Jag är också en skåning i GBG. Bott här i tre år. Är i.o.f. sig inte utan klätterkompisar, men kompisar som leder på kil är det dåligt med. Det är nämligen mitt mission med denna våren. I sommar blir det Lofoten(igen) och då skall de sitta! Hör av dig! Hur är det förresten med jobb i chamonix på sommaren. Ska du ner i sommar igen?
/ Björn

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Hej

Hej

Skoj att höra av en landsfrände. Jaghar inte klättrat något här i GBG/Bohuslän men det skulle vara skoj att testa. Som sagt så är jag nog lite ringrostig men sugen på att komma ut. Någon längre klätterresa har jag inte planerat. Kanske att jag sticker ner till Frankrike i slutet av Juli/början på Augusti. Det blir i så fall två-tre veckor.

Maila om du har lust att sticka ut någon gång

Robban

Klättring i Bohuslän

Hej hej!
Det finns mkt fin klättring här uppe i Bohuslän. Missa inte den nya föraren som nyligen lämnat tryckeriet, den verkar varit väldigt efterlängtad och är super fin.
Rebb

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips