Klätterbara isar?

Mest är jag intresserad av klätterbara isar söder om Sthlm.
Några glädjande rapporter än?

Här i norra Småland har vi stadiga -4, med sjunkade till -12 i helgen, vilket förhoppningsvis innebär en inte allför lång väntan på vertikalitetens fröjder.

Inomhusklättringen tar livet av mig, och jag har inte råd med drytoolingblad.

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Harsprånget

Peters Testamente vid Harsprånget, Porjus. Bilden är från 20/11 och det lär bara ha blivit bättre. Återkommer när jag provklättrat.

//Björn

Bilagor

• Harsprånget.jpg
    Harsprånget.jpg
    110.7 KB · Visningar: 2,286
Kanske inte mkt att hänga i julgranen. Men kul för mig som aldrig prövat is förr. Finns ett sva och denna is på Münchenbryggeriet nu.

Bilagor

• isklattring-2.jpg
    isklattring-2.jpg
    70.8 KB · Visningar: 2,172

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
I Fjällbo, Göteborg finns det fin is nu. Lite kortare och nybörjarvänligare höger om Hollywood. Börjar bli ganska fett där nu! Trotsky (Grooven) är ledbar på skruv men inte så fet som den kan bli ännu.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.