Kilimanjaro vid jul/jan??

kilimanjaro

Hej !!

Det blir än ganska dyr resa. Bara flyget går på 10000:-
Toppturen runt 10000:- ev lägre hoppas jag.
Resten av tiden har jag ju inte bestämt men man hamnar väl runt 30000:- totalt .
Men man får tänka på att jag bokade sent och att det är högsäsong. Så det går säkert att komma undan billigare. Men det är dyrt att gå upp, men det tycker jag är bra!!

Bodde ni i Imlil?? Jag har varit och vandrat i Atlas- bergen för många års sen, men gick tyvärr aldrig upp på toppen.
Anna

Imlil

Jo vi bodde i Imlil samt utanför nelterhyttan.
Fina berg, lite torrt bara då det inte varit någon riktig nederbörd de senaste tre åren.

Lycka till

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Nyss hemkommen

Jag har precis kommit hem efter tre veckors semester med Kilimanjarobestigning (Machame), Mt Meru, safari (Ngorongoro och Tarangire) samt dykning (Pemba) tillsammans med 13 kompisar. Safari och trekking arrangerades med den äran av Zara. Om man ska hitta något att klaga på så var det möjligen att maten var lite tråkig och fantasilös (kyckling och ägg till lunch varje dag i två veckor...), men på det hela taget var allt till belåtenhet. Om man är av svensk normallängd bör man dock se till att få ett tält av den större modellen; vi var lyckligtvis på tältsafari innan vi besteg Kilimanjaro, så vi såg till att byta upp oss i tältstorlek inför bestigningen.

/Micke C.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips