Kilimanjaro vid jul/jan??

kilimanjaro

Hej !!

Det blir än ganska dyr resa. Bara flyget går på 10000:-
Toppturen runt 10000:- ev lägre hoppas jag.
Resten av tiden har jag ju inte bestämt men man hamnar väl runt 30000:- totalt .
Men man får tänka på att jag bokade sent och att det är högsäsong. Så det går säkert att komma undan billigare. Men det är dyrt att gå upp, men det tycker jag är bra!!

Bodde ni i Imlil?? Jag har varit och vandrat i Atlas- bergen för många års sen, men gick tyvärr aldrig upp på toppen.
Anna

Imlil

Jo vi bodde i Imlil samt utanför nelterhyttan.
Fina berg, lite torrt bara då det inte varit någon riktig nederbörd de senaste tre åren.

Lycka till

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Nyss hemkommen

Jag har precis kommit hem efter tre veckors semester med Kilimanjarobestigning (Machame), Mt Meru, safari (Ngorongoro och Tarangire) samt dykning (Pemba) tillsammans med 13 kompisar. Safari och trekking arrangerades med den äran av Zara. Om man ska hitta något att klaga på så var det möjligen att maten var lite tråkig och fantasilös (kyckling och ägg till lunch varje dag i två veckor...), men på det hela taget var allt till belåtenhet. Om man är av svensk normallängd bör man dock se till att få ett tält av den större modellen; vi var lyckligtvis på tältsafari innan vi besteg Kilimanjaro, så vi såg till att byta upp oss i tältstorlek inför bestigningen.

/Micke C.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips