Kikare

Jag respekterar ditt intresse och att du har det. Men varför fåglar? Vad är det som är intressant med dem? visst de e fina, å jag kan också sitta å titta på dem ibland. Men vad är det som gör att man köper utrustning och spenderar tid/ pengar på resor för att titta på olika fåglar? :p
 
Fåglar

flyttar på sig och därför är fågelskådning dynamiskt. Dessutom är fåglarna ofta vackra och kan skådas på vackra platser.

Alla har tillgång till fåglar hemma och nära hemifrån. Fågelskådning kan kombineras med all utevistelse.

Med kikare blir fågelskådningen lättare njutbarare och man kan identifiera fåglarna snabbare.

Ju mer man skådar och ju mer man lär sig desto roligare blir det, dvs om man fastnar för det.

Thure
 
;)

Jag respekterar ditt intresse och att du har det. Men varför fåglar? Vad är det som är intressant med dem? visst de e fina, å jag kan också sitta å titta på dem ibland. Men vad är det som gör att man köper utrustning och spenderar tid/ pengar på resor för att titta på olika fåglar? :p

Du har inte sâ mânga högskolepoäng va? ;-)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.