Kebnekaise - Kvikkjokk slutet av jul - början av aug

Hej
Någon som har gått eller ska gå från kebnekaise mot kvikkjokk i slutet av jul fram till början av aug?

Finns det något som man bara måste se längs leden?

Rekommenderar en avstickare till Skierfes topp! Utsikten därifrån( vid någorlunda klart väder) håller absolut världsklass enligt mig!
Om du ändå är i Kebnekaise så är en tur till Tarfala väldigt fint också!

God tur!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
teusadalen

är väldigt fin,gå lite längsmed den istället för att bara passera rakt över leden.
Gå även ner i Rittak-skogen innan Pårtestugan.

Jag..

... har tänkt gå något liknande beroende på vilken väg du ska gå? Jag har tänkt köra Kvikkjokk - padjelantaleden med Ahkka - Ritsem - Keb.toppen igen - Nikka.

// Jocke

vatten längs leden?

Hur är det med tillgång till vatten längs leden? några sträckor då det är tunt med vatten?

För två år sedan (slutet av juli) hittade jag inget vatten alls under milen mellan Sito & Aktse. Kan vara ett tips då jag själv hade med mig för lite vatten upp & fint fick vänta tills träden närmade sig..

Rekommenderar en avstickare till Skierfes topp! Utsikten därifrån( vid någorlunda klart väder) håller absolut världsklass enligt mig!
Om du ändå är i Kebnekaise så är en tur till Tarfala väldigt fint också!

God tur!

Låter inte alls fel.

hur är det med knott och mygg denna sträcka från 31 juli -10 aug?

Förslag på fina platser att sova på under bar himmel?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips