Kathmandu Hotel

Hej!
Vi är tre stycken som skall åka till Kathmandu
i början av Mars.Vi är ute efter något billigt bra
hotell centralt.Någon som kan tipsa.
 
Vad är billigt och vad är bra? Freak street (Gatan heter egentligen ngt. annat, minns ej vad men alla vet var Freak Street ligger.) ligger mitt i smeten och är full av hotell i den lägre prisklassen. Detta innebär toalett och varmvattensdusch i korridoren för ett par tior natten. Pratate med några amerikanare som tyckte att de gjort ett fynd när de hittade ett hotell för 50 US$ så uppenbarligen finns hela registret.

Peo
 
Ta inte första bästa

Fråga runt i Thamel, ta tid på er och gämför ett par stycken. Green Tara är förmodligen ett av de sämsta men också billigast.
 
Tack för tipset
Har hittat ett 5 min från Thamel som heter
Kathmandu Peace Guesthouse ca:50 kr natten verkar
bra men kanske inte det billigaste,men verkar rent.
 
Ta det lugnt!

Det finns ingen anledning att oroa sig för hotell i Kathmandu. Jag gjorde det och bokade de 2 första nätterna på internet innan jag åkte. Det var inte dyrt men kostade absolut mer än om man hade gjort som man borde. Gå runt och jämföra priser och kolla in lite rum. Det är det värt! Alla taxi chaufförer har sin tips. Det är ofta släktingar som driver de hotellen men det spelar liksom ingen roll. Priser och standard följs åt ganska väl i Kathmandu.

Om du hammnar i Pokhara så kolla upp Mamma Mia (har jag för mig att det hette). Det var så rent å fint, varmt vatten i ett eget badrum och så var det riktigt billigt.

Trevlig resa!!

//Anders
 
Tänk på, att praxis i Kathmandu, Pokhara och de flesta indiska städer är att en taxi som tar en till ett hotel som man inte bokat i förväg får det man betalar för första natten, därav alla förslag och propåer. För egen del skulle jag börja med Kathmandu Guest House i Kathmandu, klassiskt, rent, trevligt, väl skött, bankfack, förvaring av grejer medan man trekkar och dessutom beläget mitt i Thamel. Kathmandu Guest House finns på nätet.

Freak street, eller Jochen Tole som gränden egentligen heter, ligger i centrum at det gamla Kathmandu, färre resturanger, och sämre sanitet. Det är inte alltid man kunnat bygga dass på alla våningar i de gamla fina husen, etc. Men för all del Darbar Square har sin speciella charm.

Per
 
Hej Per!

Då har du tydligen bott på Kathmandu Peace guest house Hotel,vi har redan
bokat rum där.Det låter bra.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
taf Vandring i Nepal Trekking 4
Mjo_74 Lhasa->Kathmandu via EBC Trekking 2

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.