Kartex 5, med mera.

Är det någon som har hunnit testa Kartex 5 än?

http://www.lm.se/gsd-cd/kartex.htm

Det integrerade stödet för ruttplanering i kombination med GPS verkar vara mycket intressant.

Jag trivs bra med Kartex 3.05 men vet att många duktiga användare föredrar tex. OziExplorer. ( tex. http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=22538 )

Vilka påtagliga fördelar har OziExplorer för mig som bara använder .rik kartor och har en GPS som det finns stöd för i Kartex?

En nackdel med Ozi är det är ca tre gånger högre priset (1300 kr / 400 kr).

/Lasse

Har ju fyran

Med Kartex 4 så är det gratis att uppgradera till Kartex 5!?! Har LMV gjort fel??? ;)

Måste genast testa!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hej,

Det går fint att uppgradera från V4 till V.5.

Sen kan jag inte hjälpa att jag föredrar fugawi :)

Någon som provat Oziexplorer,pathaway?

För,nackdelar jämfört med Fugawi?

//
Stefan

3.03 då...

Hej!
Går det att uppgradera från 3.03?
Eller måste man "mellanlanda" på 4:an först? Var får man tag i fyran i så fall...

J!

Provade pathaway för något år sen tillsammans med Palm och fann programmet ljusår från Fugawi, bla. var man tvungen att kalibrera varje kartsnutt som skulle in i palmen, dessutom var det inte anpassat för RT90 vilket medförde att varje kartsnutt skulle vridas ett antal grader för att RT90 anpassas, hur programmet är idag vet jag inte, det kan ju ha förbättras

/Runar

Re: 3.03 då...Som vanligt, problem med Kartex

jbm; sa:
Hej!
Går det att uppgradera från 3.03?
Eller måste man "mellanlanda" på 4:an först? Var får man tag i fyran i så fall...

J!
Som vanligt, problem med Kartex

Jag har Kartex 4.0.1.17 och lade uppgraderingen till Kartex 5 i samma katalog som Kartex 4 och dubbelklickade på ”Upgrade Kartex 5” och då tycker programmet

”Kartex uppgraderas ej. Du måste har Kartex 4.00 eller sennare för att uppgradera denna version av Kartex. Installationen kommer att avbrytas.”

Med sennare avses förmodligen senare, men 4.0.1.17 är senare än 4.00.

Jag har visserligen Kartex 3.05 på en annan partition, men varför ska jag måsta avinstallera Kartex 3.05 för att uppgradera från 4.0.1.17 till 5.0.0.50 ?.

Strunta i Kartex 4 (eller 5). Köp OziExplorer med rik-tillägg se http://www.oziexplorer.se

Per Brune

Bara en version av Kartex under ett och samma operativsystem

I samband med att jag installerade Kartex v4 fick jag instruktioner om att först avinstallera v3.05. Det går inte att ha dessa båda versioner installerade på samma system, oavsett om de ligger på olika partitioner. Det är väl samma med v4 och v5, kan man förmoda.

Jag avinstallerade raskt v4 och återinstallerade v3.05 eftersom LM i v.4 införde en begränsning att man inte längre kan spara kartor som TIFF-bilder för användning i t ex OziExplorer CE.

Kartex v.4 och v.5 kan spara i LMs eget format .rik och till Windows klippbord.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips