Kartex 4

Hoppas inte att detta startar ytterligare ett flamewar nu när känslorna svalnat lite...

Ni som har testat Kartex4 en lite längre tid, är det värt att uppgradera eller kan man lika gärna hålla sig till ver 3.05?

/Andreas

Vet någon om version 4 kan plotta större än A3?
Jag behåller 2.12 bara för att kunna plotta A1.
Jag har 3.05 för att kunna använda GPS. Det blir lite mycket att behöva ALLA Kartex-versioner för att allt skall fungera. (Det är väl bäst att tala om att jag använder Kartex i jobbet så att ingen tror att jag är förmögen)
Bertil

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Ny version av Kartex 4

Hej,
Nu kan man lada ner version 4.0.1.17 på sidan http://www.lm.se/gsd-cd/uppdateringar.htm

Vad har då rättats till? Jag citerar:
"Kartex 4.01 innehåller en del rättningar och förbättringar samt stöd för GPS-mottagaren Silva Multi Navigator."
Någon annan information om vad som skett har iallafall inte jag hittat. Dock har jag snabbt konstaterat att kommunikation med Garmin GPS V fortfarande inte fungerar.

Tur att man har Mapsource City Select 5.
/Leif

Åtminstone ett fel åtgärdat

svlcm; sa:
Hej,
Nu kan man lada ner version 4.0.1.17 på sidan http://www.lm.se/gsd-cd/uppdateringar.htm

Vad har då rättats till? Jag citerar:
"Kartex 4.01 innehåller en del rättningar och förbättringar samt stöd för GPS-mottagaren Silva Multi Navigator."
Någon annan information om vad som skett har iallafall inte jag hittat. Dock har jag snabbt konstaterat att kommunikation med Garmin GPS V fortfarande inte fungerar.

Tur att man har Mapsource City Select 5.
/Leif

Funktionen att klippa ut och spara i rik-format som slutat funka i och med Kartex 4.0 funkar efter uppgradering till 4.0.1.17. Men det hade varit klart bättre om man åter kunde spara i filformaten .TIFF och BMP (utan 10 Mbyte spärren) .

Per Brune

TRÖTT

Jag har faktiskt köpt Sverigekartan med Kartex 4 och är så trött. Jag får det inte att funka på min bärbara med W2K. Inte ens ortnamnsdatabasen fungerar, och att kommunicera med GPSen är bara att glömma. LMV harc sagt att de skall ringa tillbaka med hjälp, för en vecka sedan...

/Janne

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips