KARTA, KOORDINATER OCH GPS

KAN NGN TIPSA OM KARTA PÅ NÄTET DÄR MAN MED ADRESS KAN FÅ KOORDINATER. HAR SJÄLV HITTAT http://www.REDKNOWS.COM ( KLICKA PÅ LOCATE ).TÄNKTE FÖRST TRÄNA I STADSMILJÖ. JAG ÄR KOMPLETT NYBÖRJARE OCH PRECIS KÖPT EN GARMIN GEKO 201 SOM VERKAR KANON - STORLEK,VIKT OSV ( ÄVEN OM JAG INTE HAR NÅGOT ATT JÄMFÖRA MED ). NÅGRA DAGARS LEVERANSTID TILL DÖRREN FÖR DRYGA 1600 KR FRÅN GPS WAREHOUSE.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Inte adresserbara punkter?

Hur gör jag då (om jag inte vill använda kartan manuellt) för att hitta icke adresserbara punkter att lägga in i min GPS? T.ex. för att lägga in Mt Blancs topp (nej tyvärr har jag inte bestigit den ännu), eller för den delen, Tarfalastugan eller Observatoriet på Pårte. Finns det något bibliotek på nätet för bra-att-ha punkter?

/Micke

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips