KARTA, KOORDINATER OCH GPS

KAN NGN TIPSA OM KARTA PÅ NÄTET DÄR MAN MED ADRESS KAN FÅ KOORDINATER. HAR SJÄLV HITTAT http://www.REDKNOWS.COM ( KLICKA PÅ LOCATE ).TÄNKTE FÖRST TRÄNA I STADSMILJÖ. JAG ÄR KOMPLETT NYBÖRJARE OCH PRECIS KÖPT EN GARMIN GEKO 201 SOM VERKAR KANON - STORLEK,VIKT OSV ( ÄVEN OM JAG INTE HAR NÅGOT ATT JÄMFÖRA MED ). NÅGRA DAGARS LEVERANSTID TILL DÖRREN FÖR DRYGA 1600 KR FRÅN GPS WAREHOUSE.

Inte adresserbara punkter?

Hur gör jag då (om jag inte vill använda kartan manuellt) för att hitta icke adresserbara punkter att lägga in i min GPS? T.ex. för att lägga in Mt Blancs topp (nej tyvärr har jag inte bestigit den ännu), eller för den delen, Tarfalastugan eller Observatoriet på Pårte. Finns det något bibliotek på nätet för bra-att-ha punkter?

/Micke

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips