Karta i mobilen för Finland

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
mapy.cz som (verkar vara mapy.com nu) ser ut att finnas både till datorn och telefoner/plattor.
Använder på android och tycker det är bra även om navigeringen ibland hänger sig.
Utan premium får man ladda ner ett lands kartor gratis. Online täcks det mesta fritt.

Mapant har enkel möjlighet att göra egna utsnitt att spara som bild.
Ett enkelt komplement till mer avancerade appar, men jag vet inte hur uppdaterad den är nu.

Det finns en karta som heter Topo Maps Finland. Ganska enkel att använda men inte så många funktione. Kartan har offline möjlighet Och man kan spara spår.

mvh.

Jag använder appen "Guru maps", vilket har nedladdningsbar karta för finland. Fungerar mycket bra för mina behov.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips