Kapa Skyllermarks blå

Jag har ett par Skyllermarks blå som känns lite långa framtill -snubbelrisk när jag kliver över i svängarna.
Minns att jag någon gång läst om hur man kapar dom framtill så de blir mer som dagens röda (som inte fanns då).
Vågar inte bara chansa och kapa med risk att skenans infästning blir för dålig. Någon som vet hur jag skall göra?

Kapa på...

Hej!

Jag har gjort det med mina blå. Blev mycket nöjd med resultatet.
Har för mig att brorsan använde en kapskiva för snittet.

Ska försöka lägga upp en bild senare.

Danne

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
På mina skridskor var det två "nitar" i framkant", så jag lade snittet mellan dessa. Det har hållit bra. Använde en bågfil med ett blad för kakel för att gnaga mig igenom stålet.

Fota på kapade Skyllemarks blå

Hej!

På bilderna ser du mina grillor. Jag gjorde snittet mellan de två främre nitarna och det har hållit.

Ikväll blir det säsongspremiär på Östermalms IP som jag först idag såg att de öppnat!

Bilagor

• Blå2.jpg
    Blå2.jpg
    32.1 KB · Visningar: 1,218
  • Blå1.jpg
    Blå1.jpg
    57.1 KB · Visningar: 1,029
Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar