Kanske fiske knivar

Funderar på att rita om spetsen lite. Göra den mera spearpointig så att säga. Såg när jag lagt upp bilden att ryggen sluttade lite väl hårt mot spetsen. Kanske.

seved

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Mina favoritmått är:

Bladlängd - 160 mm
Bladtjocklek - 2 mm
Bladprofil - svagt S-formad, heltånge
Handtag - valnöt, 120 mm (valnöt motstår fukt)
Nitar - rfr
Stål - AEBL
Slida - Kydex

Formen något i den här stilen:

Bilagor

• Min Fiskekniv.jpg
    Min Fiskekniv.jpg
    5.3 KB · Visningar: 245
  • Min signatur.jpg
    Min signatur.jpg
    1.7 KB · Visningar: 251
Det ser ju bra ut. praktisk utformning när man har kalla o blöta händer. Och AEB-L är ju lämpligt stål till ett sådant blad.
Bladlägnden är nog samma på min, om jag minns rätt. Ja valnöt är ju både praktiskt o snyggt.

Seved

Valnöt är förstås lämpligt för de användare som gillar naturmaterial. Reliefat G-10 är minst lika bra.

Ja, våra mått tycks överensstämma :).

~Paul~

Valnöt är förstås lämpligt för de användare som gillar naturmaterial. Reliefat G-10 är minst lika bra.

Ja, våra mått tycks överensstämma :).

~Paul~

Javisst, det är ju olika det finns både trä o G10 människor.
Javisst attan. Då måste är det väl för att vi provat och gillar likadana knivar :) .

På tal om G10 . Det här funkar rätt bra oxå tycker jag. Både grepp vänligt och snyggt om du frågar mej.

Edc-pattern1.gif

Seved

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips