Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej!
Någon som har tips på bra åar att paddla kanadensare med 1,5 åring? Helst inte för mycket lyft, bra möjligheter till lägerplatser och inte för mycket sjöpaddling. Gärna i Södermaland, Östergötland eller Blekinge eller Småland.
Hälsningar
Kicki
I Sörmland är väl det givna svaret Marvikarna mm. från Åker till Gnesta.
Skulle tro att man inte ska välja hela sträckan med barn, utan en del av den. Det är väl generellt roligare att paddla kanadensare på mindre vatten än större öppna så utifrån det och med en karta så kan man säkert göra ett val.
Här i Växjötrakten där jag bor (och söderut) finns en hel del bra vatten, men den här sommaren är framkomligheten tveksam på många håll. Jag har varit ute och tittat på en del mindre vattendrag, men det ligger mycket träd kvar efter Gudruns framfart. Att rensa vattendragen verkar inte ha någon hög prioritet. Småland (åtminstone västra halvan) kanske inte ska rekommenderas denna sommar.
Håller med Anders ovan! Marvikarna är ett måste om vi pratar Södermanland. Mitt tips där är att satsa på sträckan från Laxne till Åker. Ett tips är att starta vid Laxne och lägg i kanoterna vid badplatsen strax norr om Laxne och paddla sedan uppström mot Åker så långt ni önskar.
Hos http://www.kanotkungen.se kan ni hyra kanoter om ni inte har egna och de skjutsar er dessutom från punkt A till B om det skulle behövas.
Såg att den här tråden var gammal, men jag måste fråga ang den sträckan som rekommenderas ....om man nu ska paddla enkel väg, och få hjälp med transport åt andra hållet varför vill man då paddla uppströms? är det inte mycket bättre att paddla medströms?
Det är när mobilen sätts i flygplansläge inför 9 dagars batterispar som det slår till. Jag lämnar världen nu. Det är ett avsked som skrämmer, smärtar ...
3 kommentarer
En fjällvandring kanske flyktigt bara handlar ofta om att förflytta sig mellan punkt A. till punkt B. och vad som händer däremellan. Om man däremot ...
5 kommentarer
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...
Hold your horses…eller Sakta i backarna!
Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
6 kommentarer
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer
Kilimanjaro-dagboken, del 3
”Jag mår lite bättre idag”, sa Richard när vi alla samlades i mattältet för frukost. ”Jag tog en paracetamol och tro ...
1 kommentar
Allt började med en fråga: ”Vad ska du göra efter det här?” Det var efter att jag fått utmärkelsen ”Årets näräventyrare 2012” och mina äventyr börjat ...
Sommaren 1811 var det revolutionär stämning bland allmogen. Tvångsutskrivningar till Sveriges deltagande i Napoleon-krigen var minst sagt populärt. ...