Kalsonger i merino?

Hur är det med dessa shorts, gäller det unisex-storlek??

Jag vet inte, men det finns en storlekstabell man kan kika på. De verkar inte jättestora i storlekarna. Jag valde M (normalt L i kalsonger) för att jag ville att de skulle sitta ganska tajt. Det lyckades. Jag är ganska smal och M är verkligen (lagom) tajta i midjan.

Monica K: Tjejer har det ju lättare med t ex Boxers Briefs från Smartwool som är gjorda för kvinnor och utan gylf. Ni kan ju använda vilka underbyxor som helst som ytterplagg :)

Jörgen
 
Monica K: Tjejer har det ju lättare med t ex Boxers Briefs från Smartwool som är gjorda för kvinnor och utan gylf. Ni kan ju använda vilka underbyxor som helst som ytterplagg :)

Ja, de är ju inte så dumma heller! Klarar av både en inte perfekt strand-anständig bikinilinje och skyler de värsta celluliterna! Men BPL-erna ser mer ut som "vanliga" tights, bonuspoäng på det!
 
Jag rekommenderar verkligen Icebreakers kallingar.
Tycker faktiskt att Icebreaker gör skönare produkter än Smartwool men erkänner att det kan vara en smaksak....
 
Janus kalsonger!

Jag har levt i Sahara i 8 månader där vi bodde i tält. Då hade vi 100% ull kalsonger från janus i Norge. De var så oslagbart bra. Syntet funkade inte alls i Värmen. inte ens 50/50. De blev fuktiga snabbt och luktade illa. Skavsår kunde man tyvärr lätt få med fuktiga kalsonger.

Menmina 6 janus kalsonger höll hela 8 månader så de är av grym kvalité!
 
[Hittade Devolds på www.nordicwool.se. Ca 250-300kr. Bra? Finns billigare även med kvalitet?

Ska man köpa active (blandning av synetet/merino tror jag) eller multisport (bara merino)?

Lite knapphändig information på hemsidan.[/QUOTE]

Nei noen klubb blir det nok ikke enda, men tanken er jo litt kul da!
Devold Active vil jeg IKKE anbefalle. Føles som man går rundt og er våt hele tiden ( kanskje det er dags for en bleie?) og den er ikke luktfri heller.....
Multisporten kan brukes året rundt. Går at vise seg offentlig i den, men tror ikke jeg hadde entrat krogen i en slik.....Men som en kort shorts på fjellet, tja hvorfor ikke!

Anders
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.