Kalsonger för löpning.

Tja.

Jag undrar vad det finns för kalsongen som lämpar sig speciellt för löpning. Jag har problem med irritationer mellan låren efter en stunds löpning och är därför på jakt efter bra underkläder som chirrar biffen. Är det nån som har provat lundhags-kalsongen som har pungficka. Är den värd dom 400 kr som dom kostar?

Går det att köpa försvarets gröna attackkalsong nånstans? Den tycker jag funkade ganska bra när jag gjorde lumpen.
 
Pojkvännen min som springer massor säger att det är bra med tajta, som är gjorda för att springa i. Boxershorts tycker han är dåliga och skaver.

EDIT: Man får tag på såna som är gjorda för springande på vilken sportaffär som helst. Jag tycker Newline gör bra sportunderkläder, men jag är ju tjejj så jag borde inte uttala mig. Gossen kör med Craft.

[Ändrat av Aminida 2005-04-08 kl 00:20]
 
Dyra som skrutt!

Hej!
Tyvärr kostar ju de flesta löparkalsonger skjortan (förlåt den dåliga ordvitsen, den var faktiskt spontan).

Själv kör jag med Newline, kort modell i coolmax för 150 kr. Har funkat riktigt bra, nöts upp i grenen precis som mina löpartights brukar göra. Fördelen är att man ibland hittar dem på rea eftersom de säljs av både Intersport och Stadium. Dessutom tål materialet många tvättar i 60 grader.

Har även skaffat två par av Houdinis modell på rea, eftersom den kostar kring trehundralappen nya. Det är en längre boxermodell i Polartec Powerdry (samma som Lundhags). Har för mig att även Haglöfs' powerdrykallingar kostar kring trehunkan.

Lundhags "pungfickemodell" verkar intressant, men som sagt är investeringen helt galen (jämföra med vad skorna kostar t ex!) Har funderat på att försöka sy ihop något eget av billiga coolmaxtröjor (med pungficka såklart!). Det optimala tycker jag vore kalsonger i mesh (tunt syntetnät), men på sökning hittar jag endast sådana på suspekta kinky-sidor, och jag är tveksam till om dessa är precis vad jag söker...

En varningsflagga höjer jag för Brynjes nätboxers med windstopperskydd i fronten. Pungsvetten blir så massiv att du lika gärna kan stoppa ditt dinkelspiel i en plastpåse, som man gjorde på den gamla goda tiden när det var riktigt kallt och kläderna läckte vind.
/A.
 
Tack för svaren. Efter att ha kollat runt lite på nätet så verkar crafts och Houdinis kalsonger billigast. Får väll prova nån av dem. Det är ju ändå bara ett par kalsonger inte en rymddräkt, hur stor skillnad kan det vara i olika modeller?
 
Mina Newline skall tvättas i 30 grader. Rätt uselt tycker jag. Hade inte köpt om jag hade tänkt på det...
 
De Craft-kallingar som jag har använt skaver bak för sömmarna ligger enligt mig felaktigt. Men de kanske har bättre sortiment nu, mina köpte jag för två-tre år sedan.
 
Raggardusch i 30 grader

olle11; sa:
Mina Newline skall tvättas i 30 grader.

Jepp, men om du har lite is i magen så vrider du bara upp temperaturen. Efter några tvättar upplever jag att de blir omysiga efter en enda löprunda, så jag brukar ge dem en vända i 60, de blir liksom inte riktigt rena av lägre temp. Mina tål det, trots att tvättrådet säger 40 grader.
Sen är det ju en hel vetenskap med sköljmedel. Undviker själv det eftersom det ska försämra Coolmaxens svettspridande förmåga, men om man använder sånt kanske man kan tvätta i 30 grader, jag menar lukten maskeras ju... (=raggardusch av kalsonger?)
/A.
 
Craft obra

I mitt tycke är inte Craft värt pengarna att ha närmast huden vid löpning. Visst, deras underställ är mycket pang för slantarna, men deras underkläder är inte vidare funkis. Dålig svettransport och som sagt mysko sömmar (känns lite "höga"/tjocka). Kan iofs tvättas i 95 grader, alltid nåt.
/A.
 
Re: Raggardusch i 30 grader

Strykarräven; sa:
om du har lite is i magen...

Klart man har is i magen. ;-)
Men hursomhelst känns det ju klart bättre med Crafts 90 grader. Tycker jag. (Dessutom är ju Newline ett hemskans dåligt varunamn, tycker jag, för att spåra ut på riktigt...)
 
Newline?

Vad är fel med det, associationer till vitpudrade näsborrar och den enda vita snön i storstan? Säg för guds skull inte att företaget N har suspekta kontakter (underbetalda sydostasiatiska arbetare nyttjas väl av alla sportföretag?), jag har just köpt nya N-tights...
/A.
 
Många funkar!

Jag kör huvudsakligen med Newline, Craft och MyWear (billighetsfillingar från Ica Maxi). Alla dessa funkar bra. Newline är väl bäst men MyWear från Ica Maxi för 98:-/2 par är nog de mest prisvärda. De använder jag även som vardagskalsonger.
Vad gäller tvättmärkning så är den oftast löjligt feg, speciellt på amerikanska märken. Det mesta brukar dock gå bra att köra i 60 grader även om 40 grader oftast funkar alldeles utmärkt med mitt tvättmedel (Ocean).
 
kalsonger?

Om det är tillräckligt varmt har jag ett par enkla löparshorts, inte tights, och inget under dem.
Det fungerar ned till kanske 3-4 plusgrader (om det inte
blåser eller regnar). Är det kallare drar jag på ett
par långkalsingar under shortsen. Aldrig haft problem,
vad jag kan erinra mig.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.