Kalsonger för löpning.

kortkort

Problemet med att köra i shorts, iaf på mina breddgrader (Umeå) är att benen lättare tar stryk. Jag upplever att det är svårare att få upp värmen i benen om man springer i shorts när det är kyligt ute. Efter ca 20 min är temperaturen OK, men före det känner jag mig stel, och jag upplever att risken är större för att trampa snett, särskilt på stigar/likn.
Dock har jag fått skära ned på tightsanvändandet eftersom de nöts så fort. Finns det ingen modell med (kevlar-)förstärkning i grenen?
 
KamratJonas; sa:
Tja.

Jag undrar vad det finns för kalsongen som lämpar sig speciellt för löpning. Jag har problem med irritationer mellan låren efter en stunds löpning och är därför på jakt efter bra underkläder som chirrar biffen. Är det nån som har provat lundhags-kalsongen som har pungficka. Är den värd dom 400 kr som dom kostar?

Går det att köpa försvarets gröna attackkalsong nånstans? Den tycker jag funkade ganska bra när jag gjorde lumpen.

Japp har testat Lundhags nya kallingar och de funkar bra.
Om de är värda priset kan man diskutera.
De är dyra i butiken, men kanske värt det då man är ute, då det är långt hem och det svider mellan benen;-)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.