Kallingar/boxer med lite längre ben?

Så, dags att frilufta. Problemet är bara mina stackars lår, gener och för mcyket benböj har lett till att jag drabbas av infanterield ganska omgående så jag undrar om det finns några boxers med lite längre ben, som håller sig tighta och inte börjar fladdra på en gång?

Har ett par som är tillverkade i något glansigt syntetmaterial men de har jag ju slarvat bort :s
Gärna något 'svalt' material, då jag och värme inte fungerar sådär fantastiskt bra ihop.

Några tips?

ostoppade cykelbyxor, funkade bra för en kompis för många år sedan, han led av samma problem.
Viktigt är dock att tvätta dom varje dag (skölja av dom)

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Icebreakers boxeryllekalsonger. Låt dig inte luras av att de är i ylle. Mycket tunna. Jag blir varmare och fuktigare i syntetboxrar som t.ex Crafts. Annars finns också materialer "coolmax", som börjar kyla direkt när du stannar till och fysisk aktivitet avtar. Men fuktighetskänslan är minst i de först nämnda Icebreaker tycker jag.

Raskesven

Jag lider av samma sak men har några kalsonger från Underarmour som man kan köpa på Stadium http://www.stadium.se/sport/traning...AfCROioYIUAAAEdoPgKr9f3&sort_attribute_1=name men dessa kan upplevas lite varma, dock så låter dom inte huden gnidas.

Annars kan jag rekomendera Försvarets nya kalsonger Kortkalsong M05 som har långa ben och består av en härlig blandning av ull och viscose men där är ju problemet att dom inte finns att köpa än, tror jag.

http://www.coldskills.com/webbshop_csc/#Bekl%E4dnad här finns också ett par lite längre kalsonger som tydligen ska vara bra..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips