Kallingar/boxer med lite längre ben?

Så, dags att frilufta. Problemet är bara mina stackars lår, gener och för mcyket benböj har lett till att jag drabbas av infanterield ganska omgående så jag undrar om det finns några boxers med lite längre ben, som håller sig tighta och inte börjar fladdra på en gång?

Har ett par som är tillverkade i något glansigt syntetmaterial men de har jag ju slarvat bort :s
Gärna något 'svalt' material, då jag och värme inte fungerar sådär fantastiskt bra ihop.

Några tips?
 
ostoppade cykelbyxor, funkade bra för en kompis för många år sedan, han led av samma problem.
Viktigt är dock att tvätta dom varje dag (skölja av dom)
 
Icebreakers boxeryllekalsonger. Låt dig inte luras av att de är i ylle. Mycket tunna. Jag blir varmare och fuktigare i syntetboxrar som t.ex Crafts. Annars finns också materialer "coolmax", som börjar kyla direkt när du stannar till och fysisk aktivitet avtar. Men fuktighetskänslan är minst i de först nämnda Icebreaker tycker jag.

Raskesven
 
Jag lider av samma sak men har några kalsonger från Underarmour som man kan köpa på Stadium http://www.stadium.se/sport/traning...AfCROioYIUAAAEdoPgKr9f3&sort_attribute_1=name men dessa kan upplevas lite varma, dock så låter dom inte huden gnidas.

Annars kan jag rekomendera Försvarets nya kalsonger Kortkalsong M05 som har långa ben och består av en härlig blandning av ull och viscose men där är ju problemet att dom inte finns att köpa än, tror jag.

http://www.coldskills.com/webbshop_csc/#Bekl%E4dnad här finns också ett par lite längre kalsonger som tydligen ska vara bra..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Fjällvinden Kallingar Kläder 5
Kajsa-Warg Kallingar / bomullsfria; forts. Kläder 14
Kajsa-Warg Bomullsfria kallingar?! Kläder 14
Lintilla Bambu Boxer Kläder 11
Friluftshemulen Tierra Lite track convertible pant Kläder 1
behedwin Regnkläder med lite packvolym? Kläder 5
Nybörjarvandraren Två jackor för lite alla möjliga behov - men vilka? Kläder 15
Tobias.H Underställ - Woolpower LITE eller 200g Kläder 7
sanoj89 För lite kläder för fjälltur? Kläder 8
Klibbnisse Meindl Island Pro MFS lite tajt vid lilltån, råd? Kläder 9
henkebmtb hej. vill få lite råd å tips Kläder 6
Xacoon Smidiga läderhandskar som tål lite? Kläder 14
turboadde Lite råd om Lundhags Syncro Kläder 11
joanna Lite mer vattentåliga dunplagg: Qshield eller "bara" Pertex Endurance på utsidan? Kläder 7
pythagoras Sommarvandring med Haglöfs Solite Lite? Kläder 5
strang3 Meindl Kansas GTX Vs. Haglöfs Sold lite Kläder 3
pelka Lite längre kalsong! Kläder 13
såg lite varma och biliga kläder för kylan Kläder 29
jobke Behöver lite råd om jacka. Kläder 15
Joel_P Tips på en varm jacka samt lite info om Norrönas Nansen säck! Kläder 3
klementsson Jag får inte kängan tät! Behöver lite råd. Kläder 3
Mathew Impregmera Windstopper. Lite hjälp tack! Kläder 6
ayn Lite åsikter om Schoeller-material? Kläder 5
Banankontakt Konrad Cain med XCR eller pack lite Kläder 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.