Kajakträff på Fejan?

Jag satt och läste på någon kajakblogg om Tjärnöträffen när jag såg att det också skulle finnas en kajakträff på Fejan (ön utanför Norrtälje alltså för att undvika missförstånd). Allt jag hittade var en inbjudan för 2010, men inte ett spår av om 2010 års arrangemang genomfördes och inte inte heller något om det blir någon fortsättning.

Vet någon hur det blev med detta?

Utemagasinet verkade vara inblandade på något vis.

inställt

Det blev nog inställt 2010 och sen blev det tyvärr inte mer med det. Vet inte varför det ställdes in dock.
Fler kajakträffar är trevligt så vi får hoppas de kommer igen.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Vårfest i nära Stockholm

Jag har föresökt lobba lite för att få till en riktig kajakfest på våren eller tidig sommar nära Stockholm. Det tror jag skulle vara en bra kick-off för kajakfolk.....

Mats

Festligt

Jag tänkte mig mig lite mer som festligt och kul i stil med Tjäröfestivalen. De andra är trevliga, men inte alls speciellt mycket "happening". Provpaddla kan man göra i varje dag om man tar sig till de olika handlarna.

Mvh, Mats

Kajakdagarna

är som sagt på väg att bli etablerade även om förstås det saknas många kajakmodeller. Nån ö med gott om tältplatser samt närhet till lite vågor och reguljär båtförbindelse vore intressant. T ex Nåttarö.

Början på september med varmare vatten kanske skulle vara en bra tid. Begagnatförsäljning? Räddningsövningar?

Thure

Kick-off

är som sagt på väg att bli etablerade även om förstås det saknas många kajakmodeller. Nån ö med gott om tältplatser samt närhet till lite vågor och reguljär båtförbindelse vore intressant. T ex Nåttarö.

Början på september med varmare vatten kanske skulle vara en bra tid. Begagnatförsäljning? Räddningsövningar?

Thure

Just för att Tjäröfestivalen hålls i september tycker jag att en kick-off i närheten av Stockholm på våren skulle vara toppen som en sorts motpol. Ett kul event att redan i början inspirera nybörjare och få gamla kontakter återanslutna inför den nya säsongen.

Mats

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips