Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Skulle någon här på forumet kunna rekommendera något bra släproder som skulle kunna passa till en Icefloe. Berätta gärna lite om fastsättningsmetod, bra, dåliga egenskaper etc.
Tacksam för alla svar.
Jag var och lyssnade på ett föredrag av Bengt Hansson igår. Han paddlade ju runt hela Östersjön förra året. Han hade satt på ett släproder på sin Icefloe och verkade nöjd med det.
Info om hans färd finns här: http://www3.utsidan.se/baltic/ där bör du kunna få kontakt med honom.
Föredraget var för övrigt mycket intressant!!
Feathercraft var väl dom som var först med ett riktigt genomtänkta roder. Dom är fortfarande bra och verkar väldigt robusta. Många Amerikanska kajaker säljs med Feathercraft roder.
Feathercraft har fått många efterföljare. Current Designs och Prijon har också bra roder av Feathercraft typ. Prijons Delux roder med pedalstyrning tycker jag fungerar väldigt bra. Som vanligt med alla kajak roder så styr man åt "fel" håll men det går ju att korsa linorna om man inte gillar det.
Med start I Vaisaluokta (båt från Ritsem) vandrade jag en del av Nordkalottleden till Sulitjelma i Norge. Därifrån gick jag söderut genom Junkerdals ...
1 kommentar
Ett stenkast från den italienska gränsen ligger den lilla rivieran. Kantonen Ticino packar en svårslagen mix av Alpernas berg och tropisk riviera, ...
2 kommentarer
”Jag vill inte åka hem”, sa Dana till kameran. ”Det är något med Sverige som är svårt. Jag kan inte förklara det.”
Jag gjorde de sista intervjuerna ...
Det är när mobilen sätts i flygplansläge inför 9 dagars batterispar som det slår till. Jag lämnar världen nu. Det är ett avsked som skrämmer, smärtar ...
3 kommentarer