Kajakförvaring i Stockholm City?

Hej, jag försöker hitta kajakförvaringsmöjligheter i eller i närheten av Stockholm City.

Flyttar snart tillbaka Södermalm och skulle behöva förvara min havskajak inom rimligt cykelavstånd då jag inte längre har bil.Gärna hos någon trevlig paddelklubb då jag gillar att paddla tillsammans med andra. Annars fungerar typ vad som helst... en källare, container, jolleställ...

Tips mottages med stor tacksamhet.
Kajaken är under 5 meter.

/Johan
http://www.kajakpaddling.com

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Finns många andra

i din sits. Bilda klubb själva? En klubb jag känner till som är en avknoppning från Årstavikens SS tillstånd att ställa ett par containrar brevid Eriksdalsbadet. Motsvarande kanske kan fixas vid Hammarbybackens parkering eller liknande nära vattnet. Bergrum finns det många i området men kanske sätter paragrafer hinder?

Thure

Har funderat på det själv, ska nog införskaffa kajak nästa sommar men var ställer man den.

Har en kollega som har lite tomt o skojade med han om att han kunde hyra 1-2 containers och hyra ut kajak platser.

Hade jag tomt lite avsides skulle dra dit en container och börja hyra, det finns nog en hel del som behöver plats och det ökar väl från år till år ?

Man kunde ju gå ihop ett antal personer och hyra ett garage, en container eller liknande.
Det kräver nog att man har bil om det inte går att få nära vatten.

Johan

Hur gick det?

Har du löst problemet, Johan?
Isåfall hur?

Har planer på köp av två kajaker. Den ena - en multisportkajak el. dylikt - vill jag förvara någonstans i Norrort då jag bor i Sollentuna och den andra vill jag ha på något ställe i havsbandet dit man kan ta sig med SL eller cykel.

Har man container stående en längre tid så krävs oftast bygglov! Det är nog tveksamt om man får i tätorter eftersom de är så fula!

Jag har dock sett kanotklubbar som byggt in containers i träpanel, det ger en byggnad med bättre stöld- och brandskydd, men kräver naturligtvis också bygglov.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips