kontakta GREFAB
Hej!
Tänkte ge er lite info i containrerdebatten. Vi (ett kompisgäng) har köpt en container och hyr en plats av GREFAB i Hinsholmen. Den andra containern i Hinsholmen äger Långedrags kajakuthyrning.
Det mest optimala vore att ha en container längst ut på saltholmen (långt ut och spårvagn) men vi fick välja mellan Hinsholmen och Fiskebäck. Fördelen med Hinsholmen är tillgången till spårvagn. Nackdelen, jo, 10 min paddling genom kilen och inte fullt lika bra utgångsläge.
Vår container är full och det finns ingen möjlighet att få in fler kajaker i den. Vi får många frågor om platser och vet att det finns många som är intresserade av att köpa en ny container och ställa dit. Det skulle inte vara några problem att fylla två - tre containrar till.
Nu är det så att GREFAB inte vill ha dit fler containrar! Det finns paddlare från NPK och GKF som har försökt få tillstånd eller finna en lösning på bristen på kajakförvaringsplatser. Argumenten från GREFAB är ganska dåliga, som att det är fult med containrar, grannarna till hinsholmen har klagat, att de tar upp för stor plats bla bla bla.
Jag rekommenderar er att kontakta GREFAB och ligga på där. Det är viktigt att påvisa intresset för kajakförvaringsplatser för GREFAB (kommunen). Det bör inte vara en omöjlighet att få iordning platser i någon av hamnarna. De har pratat om att göra iordning något i Fiskebäck men jag tror inte att det har hänt så mycket.
Lycka till!
Peter