• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Kajak Bohuslän helgen 5/7-7/7

Hej,

tänkte kajaka runt lite vid utsidan av Orust kring Härmanö om det är rimligt väder eller kring Flatö om det är mer risigt väder under en helg med tältning etc. Planen är att hyra kajak på flatö kajak eller upplevelsebolaget i Uddevalla eller dylikt. Har bil med takräcke, fast kanske inte helt uttänkt hur kajaken ska kunna sitta fast där, men det löser sig.

Min omgivning är inte så mycket för kajak så som ett socialt experiment och för att det blir rätt segt själv några dagar sådär så tänkte jag kolla om några andra vill haka på?

Jag är någonstans lite mer än nybörjare på kajak men absolut inte avancerad, kommer inte vilja tok-tempo, mer slapp tempo, ha det lite gott i skärgården. Destinationen Flatö/Orust området är inte apviktigt andra förslag är intressanta.

-- Erik

Är ev på vid ett senare tillfälle om det inte blev något för dig denna helg. Blir nog lite paddling i området de närmsta veckorna...
/Kjell

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Marstrands kajak är ett utmärkt ställe att hyra på, och härliga vatten att paddla i, nästan oavsett väder! Hoppas komma dit minst en gång till i år! Blev inte riktigt klar senast!

Redan gjort

Hej, jag var ute och har irrat runt klart i just det området för året, men ja, kanske någon annanstans, vet inte när eller var just nu bara. Btw, du vet det väl redan om du ska dit och paddla i området eftersom det är så omtalat överallt men islandsbergs passagen var svår även vid lite blåst, riktigt knepig tyckte jag, ladda innan lite bara, men fint område så klart som rekommenderas i övrigt -- Erik

Låter som en plan! Jag är väldigt intresserad! Jag är mest inne på paddling i lugna vatten i hyfsat lugnt tempo. Jag paddlar för att uppleva naturen, ser det som vandring fast i ett annat format. :)
Jag bor i Östergötland och vi har några riktigt fina sjö och kanal system om det är av intresse annars har jag bil och egen kajak så jag är öppen för alla förslag i hela Sverige. Jag är öppen för allt mellan 1-4 dagars turer...

Jag har vaeken kajak eller bil, men det finns ju andra ressätt!

Har du spanat in Dalsland? Det hade jag kunnat tänka mej!
Annars är jag riktigt bsugen på Bohuskusten. Jag bor alldeles söder om Göteborg.
1-4 dagar låter utmärkt!

Jag har hört mycket om dalsland och det verkar väldigt intressant! Bohuskusten är väl inte heller helt ointressant! Men jag är som sagt mest inne på lugnt vatten så ska jag till kusten är förutsättning att det är hyfsat väder!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips