Kaffehjälpmedel/tekniker utomhus

Min personliga preferens är helt klart Aeropress eller Mokabryggare, beroende på vilken temperatur det är ute. Aeropressen fungerar superfint på sommarhalvåret men när det är kallare är det gott att kaffet är riktigt varmt när man häller upp det. Då tycker jag Mokabryggaren fungerar bättre. Dessutom kan man anpassa stoleken på bryggare efter hur många man är ute.

Oavsett tycker jag det viktigaste är vilket kaffe jag har i koppen, snarare än vilken bryggmetod. Jag har handlat lite från www.redblackcoffee.se. Är det någon mer som gjort det? Jag tycker dom har ett bra utbud. Själv uppskattar jag kaffe som är lite med "funky" när det gäller mokabryggaren. Någon som har en annan preferens?

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Jag har en Zyliss Cafetiere Mug i plast (går att köpa på Amazon). Haft min i säkert 15 år vid det här laget och har inte tänkt byta. Muggen väger 184 g, stuvas ner utan problem, snabb att skölja av, håller värmen och kaffet blir bra varenda gång. Har köpt likadana till hela familjen och alla är lika nöjda.

avslutat260323

Avslutat
Brukar brygga kokkaffe, men nu har jag hittat så gott snabbkaffe att jag kanske börjar med det istället. Från Lidl och Fairglobe "High grown coffee".

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

avslutat260323

Avslutat
ja att den blir mer prisvärd är nog nåt som är sant iaf. Blir inte impad av en kaffepung och har väldigt svårt att tro att kaffesmaken blir godare av en skinnpung runt om burken

Icas långtidsfilter för thé har funkat kanon i alla år. Blir godare än i kaffebryggaren. 2 mått kokkaffe i filtret rätt ner i muggen och på med vatten. Låt dra 5 minuter. Lite disk och ultralätt.
+1 på detta. Eller också häller man kaffet i panna/kastrull och använder filtret som sil. Det är enklare när man är flera.

Själv kör jag snabbkaffe av ren lathet. Allt blir godare i fält.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.