Kängor

Hej
Måste köpa nya kängor, tyvärr , och har tittat runt i affärer och på nätet utan resultat. Vad jag letar efter är halvhöga kängor med ganska bred läst fram, samt inga eller i värsta fall max 2 rader "krokar" för skosnörena. Jag avskyr dom, krångligt ta på , hoppar ur och framför allt hakar i varann och går sönder vid vandring i ojämn terräng vilket inte är så kul om man nu är ett par dagsetapper från bebyggda trakter. Är det någon som har förslag?
Med vänlig hälsning
Karl-Arne

Beror ju lite på vad du vill ha?
Läder med goretex eller cellgummi med läderskaft

Jag kör med jörnkängan M96 och är toknöjd.
Måste iofs sälja dom då jag köpt fel storlek.

Haft Meindl några modeller tidigare och dom funkar väl hyfsat om det är kortare turer och man har möjlighet att torka dom i några dar mellan strapatserna.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
LUndhags skräddarsydda

Beställ ett par måttbeställda från Lundhags, förutom att de är de kängor jag tycker är bäst får du också dom precis som du vill ha dom.

Det jag är på jakt efter är ett par halvhöga, dvs når kanske 5 cm över "knölarna". Materialet i dem skulle jag föredra goretex. Jag har högskaftade lundhags också men nu letar jag efter ett par lättare och mindre vandrarkängor för sommarens vandringar i lättare terräng.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips