Kängor

Hej
Måste köpa nya kängor, tyvärr , och har tittat runt i affärer och på nätet utan resultat. Vad jag letar efter är halvhöga kängor med ganska bred läst fram, samt inga eller i värsta fall max 2 rader "krokar" för skosnörena. Jag avskyr dom, krångligt ta på , hoppar ur och framför allt hakar i varann och går sönder vid vandring i ojämn terräng vilket inte är så kul om man nu är ett par dagsetapper från bebyggda trakter. Är det någon som har förslag?
Med vänlig hälsning
Karl-Arne

Beror ju lite på vad du vill ha?
Läder med goretex eller cellgummi med läderskaft

Jag kör med jörnkängan M96 och är toknöjd.
Måste iofs sälja dom då jag köpt fel storlek.

Haft Meindl några modeller tidigare och dom funkar väl hyfsat om det är kortare turer och man har möjlighet att torka dom i några dar mellan strapatserna.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
LUndhags skräddarsydda

Beställ ett par måttbeställda från Lundhags, förutom att de är de kängor jag tycker är bäst får du också dom precis som du vill ha dom.

Det jag är på jakt efter är ett par halvhöga, dvs når kanske 5 cm över "knölarna". Materialet i dem skulle jag föredra goretex. Jag har högskaftade lundhags också men nu letar jag efter ett par lättare och mindre vandrarkängor för sommarens vandringar i lättare terräng.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips