Kängor

Dags att köpa nya kängor då mina förra gick år förra året mellan Nikkaluokta och Saltoluokta. Tänkte därför höra om någon vet några bra och inte allför dyra som passar för fjällvandring/bergsbestigning? :)

Jag skulle köpa ett par ofodrade kängor som du kan reglera värmen med olika antal sockar i beroende på säsong. Desstuom så går de att få ganska torra med torra strumpor och extrasulor om du plurrat. Köper du ett par med GoreTex och foder så kanske membranet håller 4-5 år innan de börjar läcka och dags för nya. Torkar "aldrig" så länge du är ute på vandring. Mina Lundhags kommer nog att finnas kvar väldigt länge. Haft dem fyra år nu och de är grymt sköna.

PS. Det här finns det många åsikter om. Vissa tycker att GTex är super och andra tycker att man ska vandra i tennisdojjor eller tom barfota.

PS2. Vad menar du med "gick förra året"? Om man måste köpa nya ofta så blir det fort dyrare än ett par bra och dyrare direkt.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Har gode erfaringer med Hanwag Grünten. Kan købes hos Outnet.se.

Mit første par holdt 9 år, har nu købt et nyt par.

Jag skulle köpa ett par ofodrade kängor som du kan reglera värmen med olika antal sockar i beroende på säsong. Desstuom så går de att få ganska torra med torra strumpor och extrasulor om du plurrat. Köper du ett par med GoreTex och foder så kanske membranet håller 4-5 år innan de börjar läcka och dags för nya. Torkar "aldrig" så länge du är ute på vandring. Mina Lundhags kommer nog att finnas kvar väldigt länge. Haft dem fyra år nu och de är grymt sköna.

PS. Det här finns det många åsikter om. Vissa tycker att GTex är super och andra tycker att man ska vandra i tennisdojjor eller tom barfota.

PS2. Vad menar du med "gick förra året"? Om man måste köpa nya ofta så blir det fort dyrare än ett par bra och dyrare direkt.

Tack för tipsen, uppskattas :)

De förra var10år gamla, sulan släppte under vandringen så det blev till å köra silvertejp under halva resan:p

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips