Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Dags att köpa nya kängor då mina förra gick år förra året mellan Nikkaluokta och Saltoluokta. Tänkte därför höra om någon vet några bra och inte allför dyra som passar för fjällvandring/bergsbestigning?
Jag skulle köpa ett par ofodrade kängor som du kan reglera värmen med olika antal sockar i beroende på säsong. Desstuom så går de att få ganska torra med torra strumpor och extrasulor om du plurrat. Köper du ett par med GoreTex och foder så kanske membranet håller 4-5 år innan de börjar läcka och dags för nya. Torkar "aldrig" så länge du är ute på vandring. Mina Lundhags kommer nog att finnas kvar väldigt länge. Haft dem fyra år nu och de är grymt sköna.
PS. Det här finns det många åsikter om. Vissa tycker att GTex är super och andra tycker att man ska vandra i tennisdojjor eller tom barfota.
PS2. Vad menar du med "gick förra året"? Om man måste köpa nya ofta så blir det fort dyrare än ett par bra och dyrare direkt.
Jag skulle köpa ett par ofodrade kängor som du kan reglera värmen med olika antal sockar i beroende på säsong. Desstuom så går de att få ganska torra med torra strumpor och extrasulor om du plurrat. Köper du ett par med GoreTex och foder så kanske membranet håller 4-5 år innan de börjar läcka och dags för nya. Torkar "aldrig" så länge du är ute på vandring. Mina Lundhags kommer nog att finnas kvar väldigt länge. Haft dem fyra år nu och de är grymt sköna.
PS. Det här finns det många åsikter om. Vissa tycker att GTex är super och andra tycker att man ska vandra i tennisdojjor eller tom barfota.
PS2. Vad menar du med "gick förra året"? Om man måste köpa nya ofta så blir det fort dyrare än ett par bra och dyrare direkt.
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...