Passform
Skulle bara vilja varna för dåligt sittande kängor. För ungefär åtta år sedan så köpte jag ett par Meindl Borneo och dessa höll i sju långa underbara år(nostalgisuck), de satt som gjutna på foten och enda nackdelen jag kan komma på var att de var en aning mjuka i sulan. Till sist slets de i alla fall upp i innerfodret i hälen och i fjol fick jag lov att köpa ett par nya.
Jag köpte då ett par Engadin(också Meindl) som har en styvare sula. Efter ett knappt år och med facit i hand, så skulle jag ha köpt Burma igen. Mina Engadin, märk väl, knappt ett år gamla är sönderslitna i hälen i innerfodret. Det är samma skinnfoder som på Burman, men kängan passade uppenbarligen inte min fot lika bra så glappet gjorde sitt... Jag fick i alla fall ut på garantin och fick kängorna inlämnade hos skomakaren där det blev ett par nya hälkappor, håller tummarna för att det skall hålla, annars är dessa kängor en riktigt, riktigt dålig investering!
Summan av kardemumman, sitter inte kängorna tiptop, hitta ett par andra som gör det!