Kängor för breda fötter?

sist jag kollade så var inte en känga bra bara för att den är snyggare än motsvarande av annat märke :). Dock så betvivlar jag inte att olika kängor är olika bra för olika människor och ingen har ju exakt lika dana fötter som någon annan så det är väl bara att gratulera att din vän har hittat ett par kängor som sitter som gjutet.

sandwichman; sa:
Jag är en mycket nöjd Jörnägare,och kan bara instämma i de positiva omdömen som överöses denna känga här på forumet. Kängan gav vid Kebneturen i somras namn åt en typ av terräng där många andra kängtyper hade problem, nämligen det sk Jörnföret.
En mycket bra och bekväm känga. KÖP!

Nu blir jag som nybliven Jörnkängeägare nyfiken, vilken typ av terräng var det?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Som nämnts: Scarpa Ladakh är bred och fin i framfoten. Hade Meindl Island förut men Scarpan passade mina breda fötter med höga fotvalv bättre. Något styv dock men det är mer en vanesak. I lite tuffare terräng är det OK även om den inte är så följsam på platten. Hade den haft D-ringar istället för dessa vedervärdiga snabbhakar som de flesta kängor idag haft hade det blivit toppbetyg för mina fötter!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips