Kängor för breda fötter?

sist jag kollade så var inte en känga bra bara för att den är snyggare än motsvarande av annat märke :). Dock så betvivlar jag inte att olika kängor är olika bra för olika människor och ingen har ju exakt lika dana fötter som någon annan så det är väl bara att gratulera att din vän har hittat ett par kängor som sitter som gjutet.

sandwichman; sa:
Jag är en mycket nöjd Jörnägare,och kan bara instämma i de positiva omdömen som överöses denna känga här på forumet. Kängan gav vid Kebneturen i somras namn åt en typ av terräng där många andra kängtyper hade problem, nämligen det sk Jörnföret.
En mycket bra och bekväm känga. KÖP!

Nu blir jag som nybliven Jörnkängeägare nyfiken, vilken typ av terräng var det?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Som nämnts: Scarpa Ladakh är bred och fin i framfoten. Hade Meindl Island förut men Scarpan passade mina breda fötter med höga fotvalv bättre. Något styv dock men det är mer en vanesak. I lite tuffare terräng är det OK även om den inte är så följsam på platten. Hade den haft D-ringar istället för dessa vedervärdiga snabbhakar som de flesta kängor idag haft hade det blivit toppbetyg för mina fötter!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips