Kängor - är det bara jag?

Eftersom denna tråd vaknat till liv igen kan jag följa upp min trådstart med att jag köpte Hanwag Tatra utan membran. Mycket nöjd! Aningen kraftigare och tyngre än mina tidigare, vilket jag egentligen inte strävat efter, men det satt fint på foten och det är ju huvudsaken.

//A

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Soldatkängor då?

En möjlighet är att kolla i utbudet hos sajter som säljer kängor med militär anknytning. Vandrade förr i ganska lätta kängor från någon Nato-makt, funkade utmärkt. Helt i läder och utan varje form av membran.

Tack så mycket för alla tips jag fått i denna tråd. När jag frågade i en butik efter kängor utan Gore-Tex svarade butikshjonet att kängor utan Gore-Tex inte finns.:)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips