Kadraller

Jag har alltid funderat över en sak. Hur gör man egentligen egna kadraller till tältets ytterdel när man är ute på fjället. Jag menar, de få verktyg man har med går ju inte att foga till en större massa som skulle kunna användas brukbart för den typen av material. Hur gör ni?

Hej Åke!
Nyfiken som man är och alltid sugen på att lära sig något nytt: vad är kadraller egentligen?

//p-a

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
asp; sa:
Hej Åke!
Nyfiken som man är och alltid sugen på att lära sig något nytt: vad är kadraller egentligen?

//p-a

Det vore intressant att veta...
Jag har aldrig hört ordet förut, och en sökning med de vanliga sökmotorerna kammade noll. (Så när som på en högst obskyr rysk sida - som dessutom var stängd...)

Mina gissningar är att kadraller är:
A) En felstavning
B) Ett eget eller lokalt uttryck för något, lite i stil med "kåves", "abbrovink" eller "filijonkfilikadriff".
c) Ett skämt. Han driver med oss.

Ser också fram emot en närmare förklaring.

Lasse C

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips