Julas "äventyrs-kajak" ?

Fick reklam i brevlådan nyss, bläddrade i Jula Postorders reklam, där häpnade jag över en äventyrskajak för "med hög komfort för längre expeditioner"
4,995:- NU endast 2,995 :- !
Uppblåsbar slitstark,tålig PVC väv, Justerbart fotstöd,fällbart säte 2 vattentäta fickor,1 vattenbehållare,3 vattentäta påsar,Flera förvaringsutrymmen,reparationskit,bärväska,paddel ingår 5 luftkammare, Kapacitet : 150 Kg/ 1 person Vikt 15 kg,L3250XB890 mm Levereras med elektrisk pump"
Art nr 951-129
Saknar bild, då den inte verkar finnas på nätet än... :(
Ska denna kajak sopa mattan med alla nu förekommande kajaker på marknaden ?
Ska den bli en revolution bland lättviktarna ?

Eller passar den bäst i 199 :- kronorspoolen på tomten för barnen ?

Jag bävar för er reaktion på denna världsnyhet !

Vänligen
Peter1959

(hoppas ni blir roade, jag blev det flera minuter...)

Blev visst lite snett, men ändå...

Bilagor

• kajaken.jpg
    kajaken.jpg
    46 KB · Visningar: 6,176

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Svaret blir...

Fick reklam i brevlådan nyss, bläddrade i Jula Postorders reklam, där häpnade jag över en äventyrskajak för "med hög komfort för längre expeditioner"
4,995:- NU endast 2,995 :- !
Uppblåsbar slitstark,tålig PVC väv, Justerbart fotstöd,fällbart säte 2 vattentäta fickor,1 vattenbehållare,3 vattentäta påsar,Flera förvaringsutrymmen,reparationskit,bärväska,paddel ingår 5 luftkammare, Kapacitet : 150 Kg/ 1 person Vikt 15 kg,L3250XB890 mm Levereras med elektrisk pump"
Art nr 951-129
Saknar bild, då den inte verkar finnas på nätet än... :(
Ska denna kajak sopa mattan med alla nu förekommande kajaker på marknaden ?
Ska den bli en revolution bland lättviktarna ?

Eller passar den bäst i 199 :- kronorspoolen på tomten för barnen ?

Jag bävar för er reaktion på denna världsnyhet !

Vänligen
Peter1959

(hoppas ni blir roade, jag blev det flera minuter...)
Svaret på dina frågor blir i turordning:
Nej.
Nej
Ja.

God tur!

Typiskt, här har man precis slagit till på en Feathercraft och så kommer Jula och vänder upp och ner på hela garderobskajak-marknaden..

Kom o tänka på...
Äventyr lär det nog bli med den här kajaken, om man ger sig i väg på lång-Expedition nånstans, kanske lärorikt ?;)

Jula håller ju inte inne med sanningen i alla fall !

Så det kanske inte är så dyrt med 3000 för ett äventyr....

23298.jpg

Den ser sladdrig ut. Om den ser ut så innan den har börjat användas kommer det nog bli gott om äventyr när den används.

Jag tror inte det är sladder utan det är medvetna inbuktningar för att ligga i fas med vågorna. Om formen kan anpassa sig så kämpar man inte emot elementen ;-))))

Jag är nybörjare på det här med kajak och inser att jag har massor kvar att lära. Tur att det finns så många kunniga personer här på utsidan :p

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips