Jula kajakkärra - erfarenheter?

Bilagor

• 619002_c.jpg
    619002_c.jpg
    10.4 KB · Visningar: 6,849

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Rent spontant tycker jag inte den ser speciellt vettig ut för en kajak! Tror det finns mkt bättre vagnar att titta på som tex Eckla vagnen som finns i 2 storlekar! Tycker även att infästningen från "hjulbenen" ser mkt veka ut på den här mkt tunga vagnen!

/Janne

Ser inte

ut att vara något för kajak. Väldigt hög vilket gör att det är risk för att ekipaget välter. Ser mest ut som en kärra för att rulla en mast surfbräda eller liknande på väg till ett förråd.

Thure

Kajakkärra

Fördelen med Eckla är att man kvickt monterar av hjulen och att den sedan går att få ned i packluckorna. VKV har en kärra som jag är sugen på. Fördelen där är att man slipper lufthjul som alltid är otillräckligt pumpade. Det verkar som att Biltemas och Julas kärror är svårpackade.

Det verkar som att Biltemas och Julas kärror är svårpackade.

Har du ens tittat på hur Biltemas kärra ser ut? Det är en kopia av Eckla. Så den är troligen precis lika svår att packa. Största fördelen torde vara att eftersom den kostar mindre än hälften så att man vågar stoppa in den under bryggan om man bara ska ut på dagstur.

Nr 25-056
25-056_l.jpg

Kan detta vara något?

Jag har den vänstra av dessa vagnar. Mycket stabil, hjulen givetvis avtagbara, vaggan kan vridas så den blir parallell med hjulaxeln vid transport. Har kört min Pouch RZ (2-mans faltkajak) med full packning i på skogsväg kilometervis utan tillstymmelse till bekymmer. Dock är stödbenet inte optimal konstruktion men jag anser inte att det behövs så jag har tagit bort det ändå. Vagnen är i övrigt mycket välgjord - men tyvärr troligen dyrare än Julas, tror den kostar cirka 1300:- i dag

Bilagor

• vagn.jpg
    vagn.jpg
    7.7 KB · Visningar: 4,565

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips