Journalist vandrar kring Keb

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kul artikel och lite skön avslappnad hållning till detta med förvuxna skogsmullar och våra tillbedjan till prylar i våra friluftsmeka typ Naturkompaniet...

Varför avslutas "reportaget" med en länk till ett kommersiellt företag?

Tror säkert att det finns lite sponsring i artiklar som denna. Det är inte lätt att vara kvällstidning när alla läser gratis på nätet precis som på samma sätt som utsidan.se behöver cach för att drivas

Varför avslutas "reportaget" med en länk till ett kommersiellt företag?

Om du läser hela ser du att det inte är EN länk till ETT företag utan en hel radda tips på olika äventyr och webbadress till flera företag som arrangerar äventyren. Det är en service till läsarna som är mycket vanlig i tidningar. Brukar inte betyda att företaget har betalat något.

Om du läser hela ser du att det inte är EN länk till ETT företag utan en hel radda tips på olika äventyr och webbadress till flera företag som arrangerar äventyren.

Nej, det är inte den gråa rutan med länkar till företag jag undrar över. Om du läser hela ser du att det precis ovanför bilden på personen som skrivit artikeln finns en helt omotiverad länk...

Nej, det är inte den gråa rutan med länkar till företag jag undrar över. Om du läser hela ser du att det precis ovanför bilden på personen som skrivit artikeln finns en helt omotiverad länk...

Fast i texten med tips finns det fler, bara det att radbrytning och formatering gör att de knappt syns, i alla fall inte nu när jag läser via surfplatta. Det ser ut att vara samma innehåll som i gråa rutan men inbakat i artikeln.

Jag läser med en riktig dator och inte en surfplatta. Det här är vad jag reagerar mot eftersom jag tydligen inte kan förklara det i text...

Bilagor

• Namnlöst 18.2.jpg
    Namnlöst 18.2.jpg
    47.9 KB · Visningar: 608
Jag kan tydligen inte heller förklara, här kommer en bild som visar att din länk bara är en i raden av många...

Dessutom är det väl som jag skrev samma text som i grå faktarutan, dvs. den är med två gånger. Nu sitter jag dessutom vid en dator och det ser likadant ut som i surfplattan.

Bilagor

• b.jpg
    b.jpg
    57.6 KB · Visningar: 612
Då förstår jag hur de gjort - de har alltså haft riktig otur när de tänkt och inte bara blandat journalistk med reklam utan även klantat till det rejält formgivningsmässigt! Någon på Expressen bör tydligen gå en kurs i både det ena och det andra... Vad är syftet med att ha den rent kommersiella informationen på två ställen varav det ena i den löpande texten?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips