Jag gjorde den rutten fast tvärtom. Började i Gjendesheim med att ta båten ända till Gjendebu och den dagen spöregnade det så det var nog inte roligt att fortsätta att vandra. Så jag stannade där och nästa dag var det fint och kom nästan till Spieterstulen. Där blev jag trött och tältade. När jag kom till Spieterstulen var jag trött och tog en vilodag där. Nästa dag vandrade jag upp till Glittertind och ner. Ett tips är att ta med en sopsäck att åka på nerför. Jag hade inget sånt och fick småspringa och glida ner till Glitterheim. Många hade plast eller stjärtlappar med sig. Nästa dag kom jag till Memurubu, sista delen i spöregn. Sen vandrade jag Besseggen i fint väder till Gjendesheim. Det var nog för två år sedan.