Jag vill börja långfärdscyckla. Vad behöver jag

Har funderingar på att börja långfärdscyckla men letar efter vad som behövs för att starta i liten skala.

Jag har en landsvägsgyckel, gyckelkläder, hjälm och gyckelskor. Mer än det har jag inte.

Vad behöver jag mer och vilket lättvikts tält och sovsäck ska jag välja som är bra budgetalternativ.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Oavsett cykel o övrig utrustning så är uppgiften att lyfta dig och cykeln över alla backarna. Så en vältränad kropp och en hård bak samt en vilja av stål.

go tur

Hej Fritzov!
Som andra säger den frågan tar nog 1 år att svara på.
Eller: ut o cykkla och sen så ger det sig, de där detaljsakerna som man behöver och de som man personligen vill ha.
Ingen har väl exakt likadant som de andra.

men man får ju börja med nått
och kanske själva cykel o cykelkväskor kan ju vara bra0)=)

Den här sajten o hans video på Youtube. har jag tagit en del av
http://www.darrenalff.com/
på Youtube finns en video på Bicycle Touring Pro där går igenom sin utrustning.
Nu vill inte alla ha det så, men det är i varje fall en version av hur en packning kan se ut

Här är en annan:
https://www.youtube.com/watch?v=DyBkbSl-MUA

Googlar du runt på internet så lär du hitta fler långcyklister som lägger upp sina listor på vad de har med sig och vulka cyklar de har.

Lycka till!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips